Potřebuji pomoc

Kam se mohu v případě potřeby obrátit?

Linka Bezpečí

116 111

zdarma pro děti, mládež a studující do 26 let

www.linkabezpeci.cz

Rodičovská linka

840 111 234
606 021 021

www.rodicovskalinka.cz

Policie České republiky

158

www.policie.cz

Formulář pro hlášení závadového obsahu a aktivit v síti internet http://aplikace.policie.cz/hotline/

Co dělat když:

Našel jsem u svého dítěte závadovou komunikaci

Při zjištění závadové internetové komunikace svého dítěte s neznámou osobou zachovejte klid a s dítětem o celé situaci hovořte v klidu. Vysvětlete, proč jste danou komunikaci vyhodnotili jako závadovou a své dítě upozorněte na možná rizika. Tímto si dítě tzv. nezablokujete – ujistí se, že případný problém bude i v budoucnu řešen v klidu a nebude se bát přijít požádat o pomoc. Informace o zjištěném problému můžete nalézt např. na www.internetembezpecne.cz

V tomto případě postupujte takto:

  1. zanechte počítač nebo jiné zařízení v takovém stavu, v jakém jste závadovou komunikaci našli
  2. nemažte žádná data
  3. neblokujte žádného uživatele – ani případného útočníka

Policie ČR potřebuje zajistit zařízení (počítač, mobilní telefon apod.) a data v takovém stavu, aby se dala použít jako důkaz proti pachateli.

S případným útočníkem nekomunikujte z profilu svého dítěte – u případného soudního řízení se může hájit tím, že věděl, že nekomunikuje s dítětem.

Nenašli jste odpověď na svůj problém, ptejte se: