Pokud vaše dítě tráví příliš mnoho času na internetu a na vině nejsou zcela sociální sítě nebo počítačové hry – prostě jej počítače zajímají, podpořte jej v jeho zálibě. Existuje několik webových stránek, které vám v tom pomůžou.

www.code.org

Jeden příklad za všechny. Projekt code.org je zaměřen na logické myšlení ve spojení s výukou programování, a to formou hry, která vaše dítě určitě bude bavit. Za využití oblíbených postav z počítačových her či dětských seriálů je dítě stavěno před logické úkoly, které musí splnit. Obtížnost se pomaličku stupňuje a po několika kolech bude dítě schopno naprogramovat pohyb panáčka z hry Minecraft dle zadaných instrukcí. Úlohy jsou v mnoha jazykových mutacích včetně češtiny. Pokud je ale dítě šikovné, může zde rovněž procvičit cizí jazyk. Skvělý projekt je podporován zvučnými jmény společností a osob, např. Facebook, Amazon Web Services, Google, Verizon, Ballmer Family Giving, Microsoft, Salesforce, Mark Zuckerberg and Priscilla Chan, Bill Gates.

www.code.org

Scratch

Další alternativou, jak děti nenuceně učit programovat, může být projekt Scratch. Se Scratchem může dítě programovat interaktivní příběhy, hry a animace a sdílet svoje výtvory s online komunitou. Scratch pomáhá mladým naučit se myslet tvořivě, přemýšlet systematicky a spolupracovat — podstatné dovednosti pro život v 21. století. Scratch je projektem Lifelong Kindergarten Group v MIT Media Lab. a je poskytován zcela bezplatně. Scratch je navržen zejména pro věk 8 až 16 let, ale je používán lidmi každého věku.

http://scratch.mit.edu/

Hour Of Code

Poslední alternativou je projekt Hour Of Code, neboli Hodina kódu. Dle samotných autorů je Hodina kódu celosvětová akce, které se účastní desítky milionů žáků z více než 180 zemí světa. Kdokoliv může zorganizovat svoji akci v rámci Hodiny kódu. Jsou k dispozici jednohodinové výukové programy. Nejsou požadované žádné předchozí zkušenosti. Určeno pro věk od 4 do 104 let. Projekt je úvodem do informatiky, který má za cíl přiblížit programování a ukázat, že každý se může naučit jeho základy.

https://hourofcode.com/

Zdroje:
KOHOUT Roman
Anybody can learn | Code.org. Anybody can learn | Code.org [online]. Copyright © Code.org, 2017. Code.org [cit. 17.08.2017]. Dostupné z: https://code.org/
Featured image: https://pixabay.com

Související články

O2 spouští program O2Chytraskola.cz

O2 spouští program O2Chytraskola.cz. Školám pomůže v zavádění digitálního vzdělávání, rodičům a dětem umožní bezpečnější pohyb v online světě O2 představuje unikátní vzdělávací portál O2Chytraskola.cz určený zejména dětem, učitelům a rodičům. Jeho využití je pro všechny zdarma. Grantový program přinese základním školám nejen finanční podporu v hodnotě pět milionů korun, ale také metodickou pomoc. V budoucnu plánuje O2 podpořit také zapojení [...]

Pozor na Fake news aneb jak se nezamotat v informačních sítích

„S velkou mocí přichází velká zodpovědnost." – moudrá rada, kterou v kultovním příběhu o Spider-manovi svěřuje hlavnímu hrdinovi Peteru Parkerovi jeho bodrý strýček Ben, doléhá v dnešní době internetu na každého z nás. Stejně jako Peter se totiž dnes každý může stát superhrdinou v boji proti dezinformacím. Stačí pár kliknutí a víme, co se děje na druhé straně [...]

Na Karlovarsku se testuje nová UČEBNICE INFORMATIKY

TZ 1/2019 Do vybraných škol na Karlovarsku bylo předáno celkem 400 ks nové učebnice s názvem UČEBNICE INFORMATIKY. Za novou učebnicí stojí karlovarský spolek you connected, který ji začlenil jako jednu ze svých aktivit v rámci projektu Internetem Bezpečně. Učebnici si vytvořili sami učitelé na Karlovarsku dle svých potřeb a v současné době ji testují [...]

Jste škola a přemýšlíte o vzdělávací akci pro své žáky?