Motivujte dítě k programování

Pokud vaše dítě tráví příliš mnoho času na internetu a na vině nejsou zcela sociální sítě nebo počítačové hry – prostě jej počítače zajímají, podpořte jej v jeho zálibě. Existuje několik webových stránek, které vám v tom pomůžou.

www.code.org

Jeden příklad za všechny. Projekt code.org je zaměřen na logické myšlení ve spojení s výukou programování, a to formou hry, která vaše dítě určitě bude bavit. Za využití oblíbených postav z počítačových her či dětských seriálů je dítě stavěno před logické úkoly, které musí splnit. Obtížnost se pomaličku stupňuje a po několika kolech bude dítě schopno naprogramovat pohyb panáčka z hry Minecraft dle zadaných instrukcí. Úlohy jsou v mnoha jazykových mutacích včetně češtiny. Pokud je ale dítě šikovné, může zde rovněž procvičit cizí jazyk. Skvělý projekt je podporován zvučnými jmény společností a osob, např. Facebook, Amazon Web Services, Google, Verizon, Ballmer Family Giving, Microsoft, Salesforce, Mark Zuckerberg and Priscilla Chan, Bill Gates.

www.code.org

Scratch

Další alternativou, jak děti nenuceně učit programovat, může být projekt Scratch. Se Scratchem může dítě programovat interaktivní příběhy, hry a animace a sdílet svoje výtvory s online komunitou. Scratch pomáhá mladým naučit se myslet tvořivě, přemýšlet systematicky a spolupracovat — podstatné dovednosti pro život v 21. století. Scratch je projektem Lifelong Kindergarten Group v MIT Media Lab. a je poskytován zcela bezplatně. Scratch je navržen zejména pro věk 8 až 16 let, ale je používán lidmi každého věku.

http://scratch.mit.edu/

Hour Of Code

Poslední alternativou je projekt Hour Of Code, neboli Hodina kódu. Dle samotných autorů je Hodina kódu celosvětová akce, které se účastní desítky milionů žáků z více než 180 zemí světa. Kdokoliv může zorganizovat svoji akci v rámci Hodiny kódu. Jsou k dispozici jednohodinové výukové programy. Nejsou požadované žádné předchozí zkušenosti. Určeno pro věk od 4 do 104 let. Projekt je úvodem do informatiky, který má za cíl přiblížit programování a ukázat, že každý se může naučit jeho základy.

https://hourofcode.com/

Zdroje:
KOHOUT Roman
Anybody can learn | Code.org. Anybody can learn | Code.org [online]. Copyright © Code.org, 2017. Code.org [cit. 17.08.2017]. Dostupné z: https://code.org/
Featured image: https://pixabay.com

Související články

Opět phishing na klienty ČSOB

Klienti Československé obchodní banky by měli být na pozoru. Portál mesec.cz upozornil na phishing zamířený na klienty ČSOB. Jedná se o velmi nezdařenou formulaci textu, která obsahuje nepřesnou a strojově překládanou češtinu, gramatické chyby, neukončené věty a další chyb, podle kterých lze podvod poznat, avšak praxe již mnohokrát ukázala, že ani to nemusí být překážkou na cestě k tomu, jak přijít o své úspory.

Jak oběť prožívá virtuální násilí

Proč jsou reakce okolí takové, že problém bagatelizují? Lze si vlastně představit, co oběť zažívá?
S vysokou pravděpodobností ne. Pro generaci digitálních přistěhovalců (tedy těch, kteří zažili dobu bez internetu) je to svět vzdálený. Nechápou jeho roli v životě digitálních domorodců (těch, co se do něj již narodili a neumí si představit svět před ním). I pro některé samotné uživatele internetu je těžké vcítit se do prožívání druhých. Co tedy oběť prožívá?

Podvodníci na sociálních sítích

To, že se na sociálních sítích mohou vyskytovat i podvodníci, je nám všem asi jasné. Ale jak to tady funguje při nákupu a prodeji zboží? Jsou nějaké možnosti, jak se proti případným podvodníkům bránit? Ráda bych poskytla v tomto článku alespoň částečné odpovědi. Zaměřím se přitom na různé bazárky, jichž na sociálních sítích nalezneme nepřeberné množství.

Jste škola a přemýšlíte o vzdělávací akci pro své žáky?