Zejména na sociální síti Facebook se dnes objevila další podvodná reklamní kampaň, tentokrát zaměřená na zákazníky obchodního řetězce Lidl. Přitom naprosto stejné podvodné jednání před několika týdny bylo zaměřeno na zákazníky akvaparku Aquapalace Čestlice.

Nebuďte těmi, co naletí !

Podvod je totiž možné rozeznat ihned na první pohled. Obchodní řetězec Lidl má doménu lidl.cz, NIKOLIV lidl-cz.win ! Přesvědčte se výpisem podvodné domény:

A jak to vypadá, když naletíte?

Po kliknutí na link lidl-cz.win se otevřou webové stránky se třemi dotazy.


Je skutečně jedno co odpovíte.


Doufejme, že tento kvíz vidíte pouze na stránkách internetemnezpecne.cz.


Aby se podvod co nejvíce rozšířil, jste požádáni o LIKE a sdílení.


Budete mezi 15 vyvolenými?


Jste vyzváni k registraci … bezcenné.


A tady je výhra !!! Právě máte možnost předat útočníkům veškeré informace o vaší platební kartě.


A co dělat, pokud jste naletěli?

Při registraci emailu

Pokud jste při vyplňování emailové adresy zadali stejné heslo, jako užíváte u této emailové schránky, IHNED jej změňte, stejně tak na všech dalších službách, kde takové heslo užíváte.

Při vyplnění informací o platební kartě

Kartu nechte zablokovat a informujte o situaci svou banku. Na infolince Vám sdělí, jak v takové situaci postupovat dle podmínek vaší banky.

Závěrem

Pokud na tento velice starý a otřepaný trik někdo skutečně naletěl i přes všechny NEJVIDITELNĚJŠÍ varovné signály:

  • podvodná doména lidl-cz.win místo lidl.cz
  • špatná čeština (strojově překládáno)
  • registrace skrze email a vyplnění platebních informací na stránkách s nadpisem KAZU MEDIA místo LIDL

měl by sám dále zvážit nějaký kurz bezpečnějšího užívání internetu, neboť tento trik neobsahuje žádné sofistikované metody podvodu.

Děkujeme naší čtenářce za upozornění 🙂

Jste škola a přemýšlíte o vzdělávací akci pro své žáky?